Friday, March 27, 2009

08022009


dup dap dup dap...

br je 3jam dpt lelapkan mata...jam dh kul 6pg...huhu..kene cepat mandi...hrp2 inai ni merah ler..pki br 3jam...xpela nk wat cane byk benda kene uruskan...

"Ya Allah permudahkanlah urusan pernikahanku. Semoga berjalan dengan lancar."

Pas subuh, kene alas perut dulu kang aku ni slalu kene gastrik...seb baik si awe dtg tlg aku...kwn baik aku ni dtg dr melaka semata-mata nk tolong aku...terharu aku...

macam biasa aku ni bkn suka bermekap...x pndi pn nk mekap2 ni...suh ateh aku editkan muka aku...hahahaha...bg aku simple dh ckp baik...xnk mekap tebal2 nnti muka aku jd badut...

alamak dh kul 8.45...mana plak si kamarul ni...janji 8.30 nk mai...sume dh berarak ke surau ni..

abg...mana si photograher ni???ayg dh debar2 ni...
rupa2nya si kamarul tu sesat...aduhai...senawang ni kecik je camne leh sesat...

dh kul 9 br smpi...amik 2-3 snap...trus p surau...org dh rmi kat perkarangan surau...rminyer jiran2 ku memeriahkan majlis pernikahanku...

melangkah masuk ke surau...aku nmpk ader 2 kumpulan tabligh tgh mengaji Al-quran...aduh sejuknya hati aku..suasana tika tu sejuk berangin jer...tenang je hati aku...pastu ader sorang makcik dok sebelah aku...aku pn x kenal sapa...
die dok ajar aku bace ayat penenang hati...katanyer bila nk kawin ni setan suka kaco...tul gak katanya...setan suka wat kita was-was...tima kasih byk2 ye....

dh kul 9.30...kelibat si tok imam x smpi lg...mgkn sesat gak ler tu...ade suara2 sumbang kata tok imam saja je nk bg kita lepak2 dulu...

15min kemudian tok imam smpi...bw bagasi itam die...die dok tpon 2 org saksi die yg x kunjung tiba...biasanya saksi yg mai awal...kes aku terbalik lak saksi die ntah kemana...

tepat kul 10pg...upacara majlis dimulakan dgn pertukaran hantaran kedua2 belah pihak...pelik sket mjlis aku ni...biasanya org akad dulu br tkr2 hntran...tp nk menjimatkan masa..wat tkr hntran dulu..kang abis akad sume tetamu leh trus p mkn...ikut plan depa je...aku tgk je..

soklan cepumas dr tok imam..tanggungjawab suami isteri...hampir kantoi gak ler kitaorg..huhuuhu...seb baik x tanya benda2 ngarut yg lain...pas sesi gelak tawa lawak dr tok imam upacara paling genting nk bermula...

buat pertama kalinya, abg aku jadi wali utk aku..sebak hati aku..

akhirnya, aku sah menjadi seorg isteri kepada suamiku..Alhamdulillah...selama 8tahun kami berkawan...akhirnya kami sudah terikat dengan ikatan yg sah...hidup didunia dan akhirat...
kongsi suka duka pahit manis sehingga tercabutnya nyawa...Insya Allah..mudah-mudahan Allah memberkati perkahwinan kami...berbahagia hingga ke akhir hayat...

majlisku ni simple je...short n sweet..10.30pg dh setel upacara pernikahan...pas setal je...sume serbu meja makan...cian sume lapa kot...
mcm biasa ler pengantin mana makan byk...rmi sgt nk bergmbr...

kul11pg...upacara potong kek..sedapla kek coklat...homemede...aku tempah kat biras aku..
pastu tiba masa aku nk balik umah lak...nk amik gmbr kat pelamin..

amik gmbr...senuym..n senyum...snyum...seharian aku senyum...mmg aku hepi...
alhamdulillah sume berjalan dengan baik..

tima kasih kepada seluruh keluargaku...jiran2 ku...rombongan pengantin lelaki...
xtau mcm mana aku nk balas budi sume...
tima kasih byk2...
aku dan suamiku amat menghargai pertolongan kalian...
terima kasih sume.....

ikhlas,
AKU